Similar topics
آمار سایت
Who is online?
In total there are 33 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 33 Guests None
Most users ever online was 285 on Sun Oct 13, 2024 2:07 am
حق زن چیست؟
:: گفتگوي آزاد :: گفتگوي آزاد غير پزشكي :: اجتماعی
Page 1 of 1
حق زن چیست؟
ديگه نمي خواستيم اين موضوع زن و مرد کش دار شه ولي گويا بعضي از عزيزان همه چي رو دارن از حد به در مي کنند که من در جواب حرف هاي به ظاهر "قرآنيشون" مي گم که:آيه ي 34 سوره ي نسا:ا
الرجال قوامون علي النسا...مردان براي زنان رکن و پايه هستند از 2 جهت:1.خصوصيت ذاتي مردهاست! همان گونه که چوب درخت گردو محکم ترين است و اعتراضي نيست که چرا چنار اينگونه نيست!!! مرد ها هم تکيه گاه بهتري هستند! 2. حق نفقه که بر گردن آنهاست به نوعي اين دليل خداوند نان آور بودن مردان را ياد آوري کرده آن را دليلي بر قوام بودن مي داند
از سخن خداوند که بگذريم من به نکته اي در فلسفه بر مي گردم که مي گه: اثبات شئ نفی ما ادا نمي کند پس قوام بودن مردان به هيچ وجه رکن و تکيه گاه بودن زنان رو نفي نمي کنه... و اضربوهن فان اطعنکم ... در مورد اين کلام بايد گفت: چشم ها را بايد شست جور ديگر بايد ديد... زمان نزول قران و جاهليت عرب رو مد نظر داشته باشيد... و به مراحل اين سخن دقت کنيد: تخافون: يعني زن خلافي مرتکب شود و اين خلاف يعني معصيت نه مثلا چايي رو دير حاضر کرده باشه... نخست نصيحت و صحبت با زن! که اين براي عربها نوبر بوده!! سپس دوري از اون و به نوعي تنبيه عاطفي زن ... و بعد کتک زدن که در اينجا رجوعتون مي دم به چگونگي زدن در قرآن: و خذ بيدک ضغثا فاضرب به و لا تحنث انا وجدناه صابرا نعم العبد انه اواب
يعنى: ايوب را گفتيم دستهاى از چوبهاى باريک خرما بدست گير و بر تن زن خود بزن تا عهد و قسمت را نشکنى; ما ايوب را بنده صابرى يافتيم; چه نيکو بندهاى که دائم توجهش به درگاه ما بود .
او دستهاى علف يا شاخه باريک خرما (که خرما به آن آويزان است) گرفتبه مقدار صد عدد و با آن به يک ضرب همسر را زد . که اگر قسم خود حضرت ايوب مبني بر تنبيه زنش نبود خداوند همين را هم جايز نمي دانست! پس کتک زدن چه بسا همان ناز کردن ! تعبير بشه! يعني خداوند به مرد ميگه يه عتاب کوچک ممکنه زنت رو متوجه عشق تو کنه... پس! جور ديگر بايد ديد... و در مورد "لتسکنوا عليها" ترجمه ي درست تا کنار هم آرامش بيابيد و تصديقيست بر:" هن لباس لکم و انتم لباس لهن" که لباس به معني آرامش و سکون آمده پس بي معنيست که بگوييم خدا مرد را آفريد و سپس زن را براي آرامشش خلق کرد" ترجمه ي خنده دار يک هم کلاسي عزيز!" و در آخر : انا اعطيناک الکوثر: کوثر: چشمه ي جوشان... که اين نوع سخن و مقامي از طرف خدا به هيچ مردي داده نشده.... والسلام.
الرجال قوامون علي النسا...مردان براي زنان رکن و پايه هستند از 2 جهت:1.خصوصيت ذاتي مردهاست! همان گونه که چوب درخت گردو محکم ترين است و اعتراضي نيست که چرا چنار اينگونه نيست!!! مرد ها هم تکيه گاه بهتري هستند! 2. حق نفقه که بر گردن آنهاست به نوعي اين دليل خداوند نان آور بودن مردان را ياد آوري کرده آن را دليلي بر قوام بودن مي داند
از سخن خداوند که بگذريم من به نکته اي در فلسفه بر مي گردم که مي گه: اثبات شئ نفی ما ادا نمي کند پس قوام بودن مردان به هيچ وجه رکن و تکيه گاه بودن زنان رو نفي نمي کنه... و اضربوهن فان اطعنکم ... در مورد اين کلام بايد گفت: چشم ها را بايد شست جور ديگر بايد ديد... زمان نزول قران و جاهليت عرب رو مد نظر داشته باشيد... و به مراحل اين سخن دقت کنيد: تخافون: يعني زن خلافي مرتکب شود و اين خلاف يعني معصيت نه مثلا چايي رو دير حاضر کرده باشه... نخست نصيحت و صحبت با زن! که اين براي عربها نوبر بوده!! سپس دوري از اون و به نوعي تنبيه عاطفي زن ... و بعد کتک زدن که در اينجا رجوعتون مي دم به چگونگي زدن در قرآن: و خذ بيدک ضغثا فاضرب به و لا تحنث انا وجدناه صابرا نعم العبد انه اواب
يعنى: ايوب را گفتيم دستهاى از چوبهاى باريک خرما بدست گير و بر تن زن خود بزن تا عهد و قسمت را نشکنى; ما ايوب را بنده صابرى يافتيم; چه نيکو بندهاى که دائم توجهش به درگاه ما بود .
او دستهاى علف يا شاخه باريک خرما (که خرما به آن آويزان است) گرفتبه مقدار صد عدد و با آن به يک ضرب همسر را زد . که اگر قسم خود حضرت ايوب مبني بر تنبيه زنش نبود خداوند همين را هم جايز نمي دانست! پس کتک زدن چه بسا همان ناز کردن ! تعبير بشه! يعني خداوند به مرد ميگه يه عتاب کوچک ممکنه زنت رو متوجه عشق تو کنه... پس! جور ديگر بايد ديد... و در مورد "لتسکنوا عليها" ترجمه ي درست تا کنار هم آرامش بيابيد و تصديقيست بر:" هن لباس لکم و انتم لباس لهن" که لباس به معني آرامش و سکون آمده پس بي معنيست که بگوييم خدا مرد را آفريد و سپس زن را براي آرامشش خلق کرد" ترجمه ي خنده دار يک هم کلاسي عزيز!" و در آخر : انا اعطيناک الکوثر: کوثر: چشمه ي جوشان... که اين نوع سخن و مقامي از طرف خدا به هيچ مردي داده نشده.... والسلام.
h0sna_amr- تعداد پستها : 32
Join date : 2009-11-22
آدرس پستي : hosna.amr12@yahoo.com
:: گفتگوي آزاد :: گفتگوي آزاد غير پزشكي :: اجتماعی
Page 1 of 1
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum